Onderzoekers: werkplaats 19/20

< Terug naar werkplaats 19/20
  • Person

Marjolijn Zwakman

Ik ben performance kunstenaar met opleidingen aan Maastricht (theatraal performen) een master Sandberg/Rietveld autonome beeldende kunst en een master muziektheater Conservatorium…

  • Person

Frank Evers

Vanuit ontwerpbureau PerfectStorm dat ik samen met Keimpe de Heer heb opgezet, werken we met scholen en organisaties aan complexe vraagstukken. We zetten ontwerpgerichte…

  • Person

Bruno van den Elshout

Mijn naam is Bruno van den Elshout. Samen met Sanne en onze kinderen Lasse, Elin en Marinthe woon ik in de Haagse Bomenbuurt. Ik werk als kunstenaar en geef vorm aan kunst- en…

  • Person

Peter Rombouts

Kernteam Musework | Medevormgever en onderzoeker in de Werkplaats Muzisch Onderzoek | Docent bij de Master Interior Architecture (MIA). Ik ben veranderkundig organisatie-adviseur…

  • Person

Bart van Rosmalen

Mijn onderzoeksthema is Muzische Professionalisering. Daarover schreef ik bij de Universiteit voor Humanistiek een proefschrift dat ik op 6 januari 2016 heb verdedigd. Mijn…

  • Person

Daan Andriessen

Lector Onderzoekend Vermogen aan de Hogeschool Utrecht. Ik ben altijd op zoek naar vormen van onderzoek waarmee we in de praktijk verschil kunnen maken. Daarom heb ik ook samen…

  • Person

Ed de Jonge

Ik heb filosofie gestudeerd met als specialisatie ethiek en ben gepromoveerd in de sociale wetenschappen op een onderzoek naar de waardenbasis van professionaliteit en…

  • Person

Mieke van Oorschot

  • Person

Jinke Coenen

Door te werken tussen de kunsten en het onderwijs ervaar ik regelmatig de verschillende werkwijze. Het werken binnen een systeem of in de vrijheid van het mogen maken. Twee…

  • Person

Suzan van Dieren

Hoe kan ik mijn kennis en ‘kunnis’ als maker, als musicus, meenemen en inzetten in mijn interim & advieswerk in andere, niet-muzikale contexten? En wat brengt dat daar? Dit is…

  • Person

Kees Greven

  • Person

Idwer Doosje

Wat doen onderwijsvernieuwers zodat hun vernieuwing verder reikt dan hun eigen project of lokaal, en dat dit ook breder wordt gedragen en geïmplementeerd? Deze vraag over de…

  • Person

Carmen Bakker

Eerst zijn er indrukken, sferen, woorden of klanken, lijnen tussen toen en dan, ervaringen, vragen. Verbonden in het moment, ontstaat het; mijn lichaam neemt waar, en vertelt me…

  • Person

Ruud Kaulingfreks

  • Person

Mariska Knijnenburg

Mijn naam is Mariska Knijnenburg en ik ben een docent aan de Hogeschool Rotterdam en ik werk voor de opleiding Social Work. Tijdens mijn werk ligt mijn passie bij de creatieve…

  • Person

Iris Heuvelink

Hoe kunnen we met creatief denken vastgelopen processen weer in beweging krijgen? Wat gebeurt er in de chemie tussen mensen? Hoe kan ik als organisator hier een positieve invloed…

  • Person

Stijn Bollinger

Nieuwe paden zoeken, nieuwe vergezichten, ontdekken, verbazen en verwonderen. Dat zijn belangrijke drijfveren voor mij als persoon en als professional. Weten vind ik waardevol.

  • Person

Anneke Reintjes

Ontwikkelaar , meedenker, meedoener bij Honours-onderwijs, Honours-trajecten en binnen Instituut Bewegingsstudies, Hogeschool Utrecht . Fascinatie : (persoonlijke) ontwikkeling en…

  • Person

Rian van de Schoot

Als kenniswerkers bij Vilans zijn we op zoek naar hoe kennis toepasbaar wordt voor werkers die zorg en ondersteuning bieden aan mensen met een langdurende zorgvraag. We zien dat…

  • Person

Maryse den Hollander

Wie ik werkelijk ben, blijft een mysterie en zoektocht tegelijkertijd 😊. Ik ben zelf dus een van mijn bronnen maar dat volgt nog. Ik ben een schakel (ook wel adviseur) in het…

  • Person

Heleen Bouwmans

HB Social Design | Student Master Kunsteducatie | Grensganger onderzoekende maker, onderwijsvernieuwer, expeditieleider in en om onderwijs. Als social designer wil ik impact maken…

  • Person

Sandra Schouten

Ik ben kunstenaar, procesproever en omgevingmaker. Ik werk onder de naam het Huis van Proeven en ontwikkel zintuiglijke & theatrale interventies waarin voedsel, geur, verhalen en…

  • Person

Josefiene Poll

Wat is nu nodig om de vele praktijken op het snijvlak cultuur, zorg en welzijn goed te kunnen 'verstehen'? En hoe werk je vanuit dat 'verstehen' aan sectorontwikkeling en…

  • Person

Josca Snoei

Ik ben Josca Snoei en werk voor de HU. Ik werk binnen het netwerk Onderwijskundig Leiderschap waarin we HU'ers adviseren, coachen en opleiden rondom onderwijsinnovaties in de…

  • Person

Patrick van der Bogt

Totdat ik onlangs via muzische weg grotere vragen begon te stellen over het waartoe van onderwijs: het uitnodigen van anderen om zich op een volwassen wijze tot de wereld te…

  • Person

Paul Bingen

Als innovatiemakelaar bij de politie faciliteer ik startups en labs, gericht op vernieuwingen en innovaties die operationeel en maatschappelijk van waarde zijn. Ik ben daarbij…

  • Person

Mieke van Oorschot

Zie vooral ook mijn 'bronnen' en mijn 'collectie', want daarmee ben ik begonnen en daarin is al veel gezegd. Mijn rol zal zijn die van maker, denker en onderzoeker met drie…

  • Person

Cato Dorbeck

mens, sta op en herinner jezelf

  • Person

Marie-José Kommers

  • Person

Alexandra Bronsveld

In mijn werk als onderwijs adviseur en trainer staan verwondering, kritisch en creatief denken, lesgeven vanuit passie en contact centraal. Ik begeleid leerkrachten betekenisvol…

  • Person

Kiyomid van der Veer

  • Person

Marjolein Baars

Onderzoeker van het Leven in het Leven In al mijn werk, onderzoek en opleidingen, zoek ik naar concretisering van hetgeen (nog) niet zichtbaar, niet hoorbaar is en toch meespreekt…

  • Person

Petra Cremers

Collega's noemen mij 'vertaler' en 'ontrafelaar'. 'Vertaler' ben ik in de zin van het bruikbaar maken van ideeën, concepten, theorie voor het ontwikkelen van onderwijs. Daarbij…

  • Person

Martijn Engelbregt

Ik werk onder de naam Circus Engelbregt, een verbindende ontregelings-organisatie met het doel de sociale duurzaamheid in de wereld te vergroten. Ik initiëer en ontwerp projecten…

  • Person

Sietske Dijkstra

Dit derde werkplaatsjaar 2019-2020 breng ik mijn zazenbeoefening en zenbronnen meer in en ontwerp en onderzoek ik mijn maakprocessen en werkvormen door ontwerpend onderzoek en…

  • Person

Anouk Saleming

Hoe kan het gebruik van muzische taal bijdragen aan het gesprek over wat ons drijft in ons werk?

  • Person

Annemiek Vera

  Mijn opgave De blik van studenten. Onrust ig zitten ze tegenover me, de een nieuwsgierig, de ander moe, frisse en jonge blikken en ze wachten... ze wachten totdat ik een…

  • Person

Martijn Simons

Niets zo praktisch als een goede filosofie, dat is mijn vertrekpunt. Opgeleid in de organisatiekunde en de filosofie, zet ik mijn vraagkracht en analytisch oog in voor het…

  • Person

Warner Boer

Mijn praktijken Ik ben docent aan het ROC Midden Nederland en deelnemer aan de Master Crossover Creativity bij de HKU. Op mijn LinkedInprofiel noem ik mezelf: Leraar | Leerling.

  • Person

Falk Hübner

Falk Hübner is componist, theatermaker, onderzoeker en kerndocent onderzoek op het Utrechts Conservatorium. In het seizoen 2017/18 neemt hij deel aan de Werkplaats Onderzoek, waar…

  • Person

Hanke Drop

De Werkplaats Muzisch Onderzoek: een warm bad met negen muzen, over de 40 muzische onderzoekers en tenminste 67 bronnen om in te stappen.

  • Person

Robin Stemerding

‘van binnen naar buiten en andersom’