Voorbereiding: Thinktank Connecting Conversations 7

Beste ,

 

Hierbij wat lees- en bestudeervoer voor onze ThinkTank Connecting Conversations van a.s. dinsdag 23 februari om precies 9.30!! De roulerende betrokkenheid van een van jullie begint de keer daarna!

 

  1. Lezen. Bij deze tweede reeks wil ik graag mijn boek dat nu uit is betrekken. Aan een aantal van jullie heb ik dat vorige week al gegeven. Voor wie het nog niet heeft breng ik het mee.  Als opmaat daartoe stuur ik het lekenpraatje mee. Lees de tekst aandachtig door en zet streepjes naast de tekst als het iets oproept (instemming, afwijzing, begrip, onbegrip, associaties). Ga naar: http://www.musework.nl/nl/page/2582/lekenpraatje-muzische-professionalisering
  2. Schrijven. De concrete vraag is of je vooraf iets zou willen schrijven. Waarom is Connecting Conversations voor jou belangrijk, waarom voor je werk en waarom voor de Master Crossover Creativity? Helemaal mooi als je een verbinding zou kunnen leggen met iets uit de tekst van het lekenpraatje, maar het hoeft niet. Ga naar http://www.musework.nl/nl/page/2709/thinktank-connecting-conversations-8 en druk op ‘reflectie toevoegen’.  Maak de reflectie.  

 

Hierna het verslag van vorige keer in de vorm van een ontwerp hoe we willen gaan werken. Als er iets niet duidelijk is of je wil er even langer over praten bel dan.  

 

Vorige week dinsdag zijn we gestart met deel twee van de Master Crossover Creativity. We hebben een gesprek gevoerd over verder versterken en verdiepen van de Thinktank Connecting Conversations, doel en werkzaamheid daarvan en de relatie tot de opzet en opbouw van de Master.

 

Daar kwamen een aantal interessante punten uit:

  • het concept Connecting Conversations is voortgekomen uit de vraag hoe je over de grenzen van disciplines heen het verbindende gesprek kan aangaan. Hoe werkt dat gesprek, wat voor ontwerpen passen daarbij?
  • Connecting Conversations zijn (lijken) in hun uitwerking werkzaam te zijn in de driehoek: 1- persoonlijke ontwikkeling, 2- groepsdynamische processen in organisatie en 3- concrete innovatieve output (product/ proces). We willen door toepasbare werkvormen te delen en de visie te versterken die werking in de driehoek steviger maken en goed positioneren in de context van de master Crossover Creativity.    
  • we willen daartoe de TT uitvoeren als een gezamenlijke onderzoeksgroep.  
  • elke deelnemer heeft mee-eigenaarschap van de inhoud. In praktijk betekent dat op toerbeurt mee voorbereiden. En experimenteren in de eigen praktijk. Elke deelnemer heeft eigen invalshoek/ vraag.  
  • we gaan de website Musework nadrukkelijker gebruiken door openbaar (iedereen kan meekijken) content te verzamelen rondom de verschillende bijeenkomsten van de TT.  Posten van bronnen, vraagstellingen, praktijkvoorbeelden die iets laten zien van die relatie persoon-organisatie-innovatie.
  • in de sessies van TT kunnen na overleg deelnemers ook gasten van buiten meenemen: collega’s, inspiratoren oid.  
  • ook deelname en gastinbreng vanuit de docenten en trainers die bij lectoraat betrokken zijn mogelijk.
  • misschien in juni een slotevent organiseren om CC breder te delen met opleiding en daarbuiten?  
  • relatie van lectoraat met de Baak- centrum voor leiderschap en ondernemerschap nader benutten.        

 

Deel onderwerpen:

WE hebben een beginnetje gemaakt met onderwerpen om nader te verkennen:

Lotte- sessie maken over nieuw leiderschap

Linda- verder gaan op het begrip creative confidence

Alinda- misschien een sessie over het begrip ‘relatie’.

Sander- verbinding tussen persoonlijke transformatie en innovatie.     

Robin- een sessie nav het boek ‘innovation the missing dimension’ lester en piore

Nanne- ntb

Jochem- ntb

 

Idee is dat we telkens een deelonderwerp centraal hebben en daar dan door teksten, bronnen, ervaringen, aparte werkvormen, casusbesprekingen aan werken. Dus onze manier van werken verandert niet, maar de focus wordt nog wat scherper.  

 

Nadere info via Musework

 

Groeten van Bart

Reacties