Nog meer evaluatie

De vragen:

Heb jij iets geleerd van Playgrounds?

Dat het inspirerend kan werken als buiten het schoolgebouw gaat werken met docenten en studenten door elkaar.

Heb jij iets van jezelf ontdekt tijdens Playgrounds?

Dat ik nooit te 'beroerd' ben om het voortouw te nemen... (omdat ik toevallig op alle drie de gebieden die we 'onderzocht' hebben, best wel wat ervaring heb?) 

Wat vond jij van de werkplaatsen waar jullie zijn geweest?

Heel fijn om op een andere plek te zijn, zorgt denk ik bij voorbaat voor een andere mindset. Je gaat je vanzelf meer openstellen.

Hoe heb jij de ontmoetingen van de kunstenaars ervaren?

Leuk, inspirerend, fijne mensen. 

Hoe heb jij de kunstenaars die je observeerden tijdens de workshop ervaren?

Dit vind ik nieuw en heel fris. Ze voorstellen aan het begin van de middag was voldoende om ze accepteren. Hun evaluaties waren telkens verrassend en met veel gevoel gedaan. Erg aansprekend.

Hoe heb jij de wereld van de kunstenaars ervaren? Denk aan: de werkplek, de bezigheid, de kunstenaars zelf enz.

zie boven.

Heeft Playgrounds iets aan jou gegeven? Denk aan: ontwikkeling, kennis, nieuwe talenten ontdekt enz.

we heb te horen gekregen dat we onderwijs maken dat helemaal niet of niet helemaal aansluit bij de studenten, terwijl deze middagen zeer ontspannen waren en de samenwerking tussen docenten en studenten juist voorop stond. Ik denk dus dat we Playgrounds moeten integreren in het onderwijs, bijv. in de introductie van het eerste jaar of misschien beter in het tweede jaar. De studenten hebben dan een keuze gemaakt SMD / SCW

Wat was volgens jou de rol van Jossa Maas in Playgrounds?

organisatie, facilitator, fotograaf, begeleider

Hoe heb jij de rol van de host, Peter Rombouts ervaren?

Uiterst prettig. Zijn inleidingen, tussendoortjes en evaluaties waren steeds heel duidelijk en inspirerend.

Hoe heb jij Jossa Maas tijdens de uitvoering van Playgrounds ervaren?

Zoals het hoort: op de achtergrond.

Hoe heb jij de voorbereiding ervaren? Denk aan, uitnodigingen, de opdrachten enz.

Goed: juiste toon en uitnodigend

Wat hadden wij tijdens de voorbereiding beter kunnen doen volgens jou?

?

Wat hadden wij tijdens de uitvoering beter kunnen doen volgens jou?

?

Alleen voor de studenten:

Vind jij het belangrijk dat je niet alleen als student uit boeken leert en in de lessen zit, maar ook een keer op een andere manier leert?

Kan je die ontwikkelingen die je met Playgrounds hebt doorgemaakt meenemen in jouw werkveld?

Alleen voor de docenten:

Vindt jij het belangrijk dat studenten niet alleen uit boeken leren en in de lessen zitten, maar ook een keer op een andere manier leren?

Absoluut

Kan je de ontwikkelingen die je met Playgrounds hebt doorgemaakt meenemen in de lessen?

Daar moet ik nog goed over nadenken, maar het idee van onafhankelijke observator/evaluator in een les met zelfstandige werkvormen zie ik zeker zitten.

Ga je na dit project uw lessen anders ontwerpen, waarom wel of niet?

Ik denk dat we het concept nog een keer in een grotere groep moeten proefdraaien, mn. om te zien het ook werkt bij een groter aandeel studenten.

De uitwerking:

Je geeft antwoord op de vragen en zet het als een stukje tekst op de pagina. Je mag zelf weten of je de vragen kopieert en het antwoord eronder schrijft of dat je er een lopend verhaal van maakt.  

Reacties