Zelftoetsing

In de eerste les hebben we gesproken over zelftoetsing. Je stelt daarin eigen doelen, maakt een kort verslag van gerealiseerde activiteiten en beoordeelt die in relatie tot de gestelde doelen. Handig om te volgen zijn de volgende drie stappen.    

  • schrijf op wat je doelen zijn met Artlab. De algemene thematiek is het versterken van het makerschap in het docentschap. Wat is daarbinnen jouw doel, wat zou je willen bereiken, waar wil je beter in worden, wat wil je ontwikkelen?
  • beschrijf jouw uitwerking van de opdrachten. Feitelijke beschrijving van wat je gedaan hebt:
  • je interventies in je eigen praktijk en
  • de voorbereidingsopdrachten voor in de les.
  • beoordeel je werk in relatie tot jouw doelen. Hoe waardeer je de verschillende interventies en huiswerkopdrachten. Wat zijn jouw criteria om ze meer of minder ‘goed gelukt’ te vinden?
  • Tot welke conclusie, aanbeveling, tip, voornemen aan en voor jezelf brengt je dit?

Groepjes van drie: Formeer tussentijds een groepje van drie. Kies collega studenten MKE waar je niet al telkens mee werkt. Help elkaar, leer van elkaar bij het uitwerken hiervan. Deze groepjes van drie zijn ook de basis voor de eindmanifestatie.  

 

Aan het eind van het vak (na de manifestatie) krijg ik jullie zelftoetsing. Ik kijk heel belangstellend maar niet waarderend/ oordelend naar de inhoud. Ik toets alleen de kwaliteit van de procedure: zit de zelftoets goed in elkaar?

Reacties