zo ging het

We speelden dat ze er waren, de commissie professoren die de vragen stelden over het muzische. We beantwoordden die vragen vanuit onze eigen les-, werk- en onderzoekspraktijk.
In de ochtend hebben Falk, Annelies en Myrthe hun bijdrage voorgelezen en daarna hebben we daarover een diepgaand gesprek gevoerd met iedereen die aanwezig was.
Voor hen die er niet waren:
Annelies, Myrthe en Falk brachten hun antwoord op de opponenten in, lazen het voor.
we spraken over wat we ons daarin raakte
we noemden voorbeelden uit de praktijk: de herkenning, de moeilijkheid, dat wat schuurt etc, de vragen en behoeftes die het oproept.
Bart zette ervanuit zijn boek een theoretische verhandeling naast en vulde aan. 
Zo kwamen op een aantal thema's waar we verder mee willen gaan: je beroepsprofiel en over het feit dat je daar muzisch naar kan kijken, we hebben het over organiseren gehad: het muzische geeft een ander beeld op organisaties door o.a. kringen maken. Als derde spraken over de moeite van betrokkenheid krijgen in je krijgen: we spraken over de economie van de gift: de uitnodiging is om iets te geven ipv te vragen. Ook de spanning tussen open werken en beoordelen kwam ter sprake: we willen serieuzer werk maken om feedback en beoordeling ter discussie stellen gekoppeld aan het muzische. En als laatste voegde Til nog haar ideeen toe om het denken over educatie te versterken door naast Gadamer John Dewey te plaatsen.

 

Reacties