Socratisch én Muzisch
Er zitten twee perspectieven in de aanpak:
De ene is meesterschap en zelfkennis aanwakkeren, bewust worden van waarden waar je handelen sterker van wordt. Gevoel krijgen voor waar het om draait in de praktijkcasuïstiek, moed, rechtvaardigheid en de juiste maat betrachten. De basis daarvan is de socratische dialoog.
Het andere perspectief gaat over ontwerpkracht versterken in de richting van je team. Hoe breek je door herhalende patronen? Wat nodigt leraren uit meer zelf de lead te nemen? Wat is 'samen werken aan de opgave'? Hier is de basis muzisch werk.
Meesterschap én de ontwerper. Spannend om beide perspectieven om en om aan te spreken. En écht nodig ook: om de verbinding en doorwerking heidag- praktijk stap voor stap sterker te maken. We vinden uit hoe dat moet door het te doen.
Twee directeuren vonden elkaar in de sessie herfst 2024 en maakten een lied met de titel 'de lat van arlanta...'. Dat lied is nu uitgewerkt tot een compleet nummer. We zingen het bij het begin van da
Leg de lat niet te hoog en moet niet teveel zegt het lied. Mooie relativering bij een prachtproject met een heel eigen signatuur en diepgang. Met Heidi Rubingh, Rudolf Kampers, Dorien Brunt, Jasper Visser Med (MLI) en Jan Ewout Ruiter. To be continued.