Creatieve Maakprocessen en leren

Is deel van: 3 Webinars/Lezingen

Werkplaats Grensgangers; Creatieve Maakprocessen en Leren from HKU Livestream on Vimeo.

In de Werkplaats "Grensgangers" onderzoeken studenten en alumni van de HKU nieuwe vormen van onderwijs en kennisdeling. Vanuit een gezamenlijke fascinatie verkennen de deelnemers de mogelijkheden van het muzische perspectief voor hun werk in kunst en onderwijs. In deze speciale bijeenkomst van de Werkplaats "Grensgangers" tijdens Musework Live verwelkomen wij Rob Martens, met wie we in gesprek gaan over spelen, leren en maken in onderwijs en opleiding.

Prof. dr. Rob Martens is wetenschappelijk directeur van stichting NIVOZ en tevens hoogleraar bij het Welten-instituut van de Open Universiteit. Martens’ specialismen zijn onderwijsvernieuwing, motivatieprocessen en docent professionalisering. Eind 2019 verscheen zijn boek We moeten Spelen; wat onderwijs aan verkenning van onze natuur heeft. In dit boek verkent hij de betekenis van spelen en leren vanuit verschillende onderzoekstradities.

Reacties