van intervisie naar interventie

- intervisie in 18-19 met uitgebreidere intake. Een gesprek van een uur. Daarin aftasten wat de onderzoekvraag van de studieleider is of zou kunnen zijn, de fascinatie. Samen contracteren over inzet van deelname.

- groepen studieleiders samenstellen op 1- schools waar we als lectoraat veel doen en waar de studieleider zelf actief is in de andere projecten. 2- studieleiders die meer 'solo' met hun eigen werk deelnemen.

- model actieonderzoek in drie lagen dat op het blaadje ontstond uitwerken. a- studieleider met zijn docenten-team doet interventies (bijeenkomst, gesprek, etc.) en neemt daaruit dingen mee naar de b- intervisie. we werken aan het delen van kennis, ontwerpen van interventies. daar gaat de studieleider weer mee terug naar zijn eigen praktijk. Dus pendelen tussen a en b. Maar er is ook c- het level van lectoraat. Bart en Nicoline doen mee aan de intervisie en nemen dingen mee naar lectoraat. daar ontwerpen/ schrijven/ kennis delen en dat weer als input teruggeven bij b. Dus ook pendelen tussen b en c. Ook studieleiders 'mee-nemen' naar c om extra tijd te geven/ besteden voor reflectie/ uitwerken/ ontwerpen.

- muzisch perspectief versterken. Door ook actief de werking van de muzen aanwezig te stellen. en het maker/ontwerperschap aan te wakkeren. de backbone van HKU onderzoek is 'creatieve maakprocessen en....'

Reacties